Παρουσίαση στο Μουσείου Κινηματογράφου
Άγιος Λαυρέντιος
Το πράσινο γίνεται κίτρινο και πέφτει!!
Παρουσίαση ποιητικής συλλογής "ΙΚΙ-ΕΚΤΑΝΑ"
Ώρα για τσίπουρο
Πλατεία Χατζίνη (Άγιος Λαυρέντιος)
Παραλία Νέων Μουδα (Σεπτέμβριος 2011)
Δεκέμβριος 2011
Αnatolia Χριστουγεννιάτικο Bazaar
Αnatolia Bazaar 2010
Αλσατία (Πάσχα 2011)
Ελένη Στασινού
Αργολίδα (1η Γενάρη 2012)
Έναστρον
Το κουζλούκι και ο πάππος ο Τζότζος
Βιβλιοπωλείο Αγορά στο Περιστέρι
Ιωάννινα (Μάρτης 2012)
Μέτσοβο
Cultural Club
Στοκχόλμη
Όσλο (Μάρτιος 2011)
Ιταλία (Μιλάνο - Λίμνη Como)
Ψυχές που δεν τις ζέστανε η Αγάπη
Άγιος Λαυρέντιος
Ακροναυπλία
Αρκαδία (Ρούτσι - Λεοντάρι)
Κάντια Αργολίδας
Μηλιές
Το Ναύπλιο μετά τις δέκα το βράδυ
Βυζίτσα (Ιούλης 2012)
Λαύκος - Προμύρι - Πλατανιάς - Κατηγιώργης
Μυλοπόταμος 2012
Έκθεση Βιβλίου 2012 στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης
Η πριγκίπισσα που δεν έτρωγε μελιτζάνες

Η πριγκίπισσα που δεν έτρωγε μελιτζάνες

Χρυσούλα Λουλοπούλου
Ο μαγικός σελιδοδείκτης

Ο μαγικός σελιδοδείκτης

Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Το αεράκι και η καμινάδα

Το αεράκι και η καμινάδα

Ευρυδίκη Αμανατίδου
Η πολιτεία που δεν είχε Χριστούγεννα

Η πολιτεία που δεν είχε Χριστούγεννα

Ευρυδίκη Αμανατίδου
Τάξη Δημιουργική με Φαντασία αρκετή

Τάξη Δημιουργική με Φαντασία αρκετή

Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Ο ήλιος που έχασε το δρόμο του

Ο ήλιος που έχασε το δρόμο του

Ευρυδίκη Αμανατίδου

“Ήθελα να ξορκίσω τον θάνατο”

Συνέντευξη και παρουσίαση στην εφημερίδα

Της Κυριακής Τσολάκη

Για κάποιες “Ψυχές που δεν τις ζέστανε η αγάπη” γράφει ο Τάσος Αγγελίδης - Γκέντζος στο μυθιστόρημά του που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “Ωκεανός”. Πρόκειται για το δεύτερο βιβλίο του συγγραφέα, που ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Η Υπάτη, ένα παιδί αγνώστου πατρός, παρατημένο από τη μάνα του, μεγαλώνει χάρη στη συμπόνια κάποιων συγγενών. Όμως το αίσθημα του παρείσακτου, του παρία, δυναστεύει την ψυχή της έφηβης, που αναζητά συναισθηματική ασφάλεια στην αγκαλιά ενός πολύ μεγαλύτερού της άνδρα. Ο Γιώργος, ερωτευμένος μαζί της, θα της τάξει γάμο, όταν θα μείνει έγκυος, όμως θα της ομολογήσει πως είναι ήδη παντρεμένος… Θα παντρευτούν με ψεύτικα χαρτιά, αλλά η διγαμία θα αποκαλυφθεί με τον αιφνίδιο θάνατο του Γιώργου. Η Υπάτη, στο έλεος της εκδικητικής πεθεράς της, που θα της πάρει το παιδί που θα φέρει στον κόσμο, μπαίνει στη φυλακή. Δύο χρόνια αργότερα, ελεύθερη πια, θα συναντηθεί ξανά με τη μοίρα της. Θα γνωρίσει τον έρωτα στο πρόσωπο του νεαρού Βασίλη, που όμως τη συνδέει μαζί του το αίμα του νεκρού άνδρα της…
Αυτός είναι ο άξονας γύρω από τον οποίο στρέφεται η ιστορία που έπλασε ο Τάσος Αγγελίδης - Γκέντζος, ο οποίος περιέλαβε στο μυθιστόρημά του πάνω από τριάντα ήρωες. “Η πλειονότητα των χαρακτήρων αυτών ζει σε έναν κόσμο ιλουστρασιόν, που όμως στην ουσία υποκρίνεται. Μέσα από όλους αυτούς αναδεικνύεται η παρακμή μιας κοινωνίας και φαίνονται πολύ έντονα οι αντιφάσεις στο ανθρώπινο είδος”.

Η γυναικεία εκδίκηση
Η σύλληψη του βιβλίου, που εκδόθηκε στα μέσα Μαΐου, ξεκίνησε από την ανησυχία του συγγραφέα για τον θάνατο. “Ήθελα να τον ξορκίσω. Σκέφτηκα πως δεν είναι δυνατόν κάποιος όταν πεθαίνει, να τελειώνει. Η ψυχή μένει. Αυτό δεν μπορούσα να το θεωρητικοποιήσω, έτσι το έδωσα μέσα από την ηρωίδα. Η ίδια πιστεύει ότι η ψυχή του ανθρώπου μετά τον θάνατό του περνά σε κάποιον άλλο άνθρωπο”.

Γράφει πάνω από είκοσι χρόνια κι έχει στο συρτάρι άλλα τέσσερα - πέντε ανέκδοτα μυθιστορήματα. “Είχα ανασφάλεια όμως να εκδώσω τα έργα μου. Το πρώτο μυθιστόρημα εκδόθηκε το 2009. Όταν έφτασα στα 45, είπα πως αν δεν το έκανα τότε, δεν θα το έκανα ποτέ. Για μένα η συγγραφή είναι τεράστια εξουσία -γράφεις, σβήνεις, κάνεις ό,τι θέλεις, αλλάζεις το κείμενο- και πιστεύω ότι είναι και μια πολύ καλή ψυχοθεραπεία, δηλαδή με βοηθά να ισορροπώ”.

Το θεματικό μοτίβο του επόμενου βιβλίου είναι η γυναικεία εκδίκηση. “Θεωρώ ότι οι γυναίκες αισθάνονται εγκαταλελειμμένες από τους άνδρες, που στην εποχή μας θέλουν να κάνουν καριέρα. Η γυναίκα είναι παραμελημένη σε πολλούς τομείς. Ασχολούμαι με τέσσερις γυναίκες, τις μάνες τους, τέσσερις φιλενάδες τους και οκτώ πεθαμένες γυναίκες. Όλες ξεκινούν παράλληλες ιστορίες και προσπαθούν να εκδικηθούν τον άνδρα. Στο τέλος όμως δεν τα καταφέρνουν γιατί τελικά δεν θεωρώ ότι η γυναίκα μπορεί να κάνει κακό και να εκδικηθεί”.